2013. április 8., hétfő

Készülődés a Tánc Világnapjára

A Nemzetközi táncnap, vagy a Tánc Világnapja 1982 óta április 29-én van. Ezen a napon az UNESCO egyik tagszervezetének, a Nemzetközi Táncbizottságnak a felügyelete alatt minden évben a világ mindenféle táncát megünneplik. Az ünnepet a Nemzetközi Táncbizottság hozta létre, időpontját Jean-Georges Noverre francia táncos és balettművész születésnapjára rakták.
A Nemzetközi táncnap céljai közé tartozik a tánc népszerűsítése az általános felfogásban, és hogy arra ösztönözzék a kormányokat, hogy minél nagyobb teret szenteljenek a táncnak az oktatási rendszerben az alapfokú oktatástól egészen az egyetemig.

 A város hagyományaihoz hűen, idén is megrendezésre kerül Szombathelyen a „Tánc Világnapja” az AGORA Szombathelyi Kulturális Központ szervezésében. 
A rendezvényről: http://www.nyugat.hu/tartalom/cikk/fo_ter_tanc_vilagnapi_rendezveny

Április 8.-án tudtam meg, hogy mi is lehetőséget kapunk a bemutatkozásra, és innentől kezdve folyamatosan kaptam az infókat és több időt kellett szánni a próbákra is.
A mi két fellépésünkön kívül az idei évben először megrendezésre kerülő Flashmobban is részt veszünk, ezen kívül pont ezen a hétvégén - április 27-28.-án - lesz a Herényi Virágút, ahol szintén vasárnap táncolunk, ezért elég sűrű napunk lesz, de megoldjuk. :)

Átgondoltam és összeállítottam a műsorunkat, amit egyszer a Claudia Cukrászda előtti téren, utána pedig a Császárkőnél a kis színpadon fogunk előadni. Remélem jó idő lesz, mert ezen a két helyszínen hastáncruhában lépünk fel. A kis színpadi műsorunk után sietnünk kell majd Herénybe, onnan pedig vissza a Fő térre, ahol a közös Flashmobban is táncolunk - itt már utcai ruhában.

A Flashmobban lesz egy rövid rész - egy perc -, ahol a koreográfus csapatával egy közös produkciót hoztunk létre. Kiválasztottunk a mi táncaink közül egy dobszólót, a Move-ot, amiből kivágtam egy részt, és összedolgoztuk Ritáékkal, akik afro stílusban táncolnak minket körül. Szerintem nagyon mutatós és jó lesz. Rögtön ezután az a közös rész jön, ahol az összes fellépő szombathelyi tánccsoport együtt táncol a téren egy két perces zenére, amit az Ocho Macho - El mundo fantastico c. számából vágtak össze. Ha tényleg 500 táncos egyszerre táncol majd, akkor nagyon jól fog mutatni!

A Flashmobos próbák már 10.-én, szerdán délelőtt elkezdődtek a Sportházban, és folytattuk csütörtökön és pénteken. Pénteken kicsit tovább maradtam, mert megnéztük a kiválasztott dobszólóra, mit fogunk csinálni. Ritáékkal a következő héten, kedden (16.-án) tartottunk egy közös afro-dobszóló próbát, 15:00-16:15-ig. Ide már a lányokat is elhívtam. Közben összeállt a teljes Flashmob, és a már összemixelt zenére csütörtök délelőtt ismét összejöttünk gyakorolni.

Minden tanár betanítja a tanítványainak a közös Flashmob koreográfiát. Az órákon a fellépő műsorunkon kívül ezeket is megnéztük, és átküldtem a lányoknak a felvételt az otthoni gyakorláshoz. Nagyon örültem, hogy a lányok ilyen lelkesen álltak ehhez az egészhez, és órák után még rászántak egy kis időt a közös gyakorlásra. Vasárnap délutánra is megbeszéltünk egy közös próbát szabadtéren. Örülök neki, hogy összejött, és kezdtem megnyugodni a formációk miatt, meg amiatt, hogy szépen töltsék ki a teret.
Van három koreográfia, amit a haladók és középhaladók is megtanultak, így a Tánc világnapján és Herényben az ISIS Gyöngyeihez még hárman tudnak csatlakozni. :)

Hátsó - álló - sor balról jobbra: Balogh Kata, Katona Berni, Nagy Kriszti, én, Böndicz Dorka, Simon Klaudia,
első sor balról: Szalai Szilvi, Kiss Aletta - a szabadtéri próbán!

Április 24.-én, szerdán még tartottunk egy közös próbát Ritáékkal a Sportházban, ahol mindenki ott volt, aki a rövid afro-hastánc produkcióban táncol. Még a Weöres Sándor színház színésze, Szabó Robi is eljött, mert az egész Flashmobnak van egy története, amit majd a következő részben fogok leírni. :)

A teljes Flashmob főpróba a Sportház előtti téren április 26.-án, pénteken volt, ahová már "majdnem minden" - szerintem háromszor ennyien leszünk majd, mert kb. 500 táncosról van szó - résztvevő eljött, tanárok és csoportjaik egyaránt. :)

Szóval elég sok mindennel készülünk erre a vasárnapra! 3 fellépés, és a Flashmobban egy afro-dobszóló, majd a közös. Mindenesetre én már várom! :)

Előadásaink időpontja és helyszíne a Tánc Világnapján:

- 15:00-15:10 - Claudia Cukrászda előtti tér

- 16.15-16.25  - Császárkő - Kis színpad
(A Császárkő: http://szombathely.varosom.hu/latnivalok/szobrok/Csaszarko.html
valahol itt lesz a kis színpad).

- 18.30-18.40 - Fő tér - Flashmob

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése